Efterlängtad plantering

Projektet Navet går vidare och jag har äntligen fått börja plantera. Det är verkligen efterlängtat!
 
odling i pallkragar
 
Jag hade tänkt odla grönsaker i de små pallkragarna men M protesterade. "Har jag grävt så mycket bara för att du ska plantera sallad där?! Nej, blommor ska det vara!" Jag ler och fogar mig gärna.=) Istället blir det odling av ätbara saker på annan plats:
 
jordgubbsplantor i pallkragar
Den första av tre bäddar fylld med jord och jordgubbsplantorna har fått sin plats.

Tisdagstema - Efterlängtad
Taggar: Efterlängtad, Koloniträdgård, Navet, Odlingsbäddar, Pallkragar, Tisdagstema, Trädgård, Upphöjda odlingsbäddar;

Kommentarer :

#1: B

Hahaha...
Klart att "grävmaskinen" har vetorätt =D

skriven
#2: Violen på Brandholmen

Så snyggt och prydligt det blev med pallkragarna! Nu är det fritt fram för dina efterlängtade odlingar (med reservation för Ms veto)!
Ha en bra dag!

skriven
#3: Britt

Det var väl roligt att grävaren hade en klar åsikt. Fast jag kan tycka att just odlingslådor är grönsaker.
Lyckades inte med foto omlott-montaget. Jag ska göra nya försök.

skriven
#4: Eva Trillian

Hoppas det växer så det knakar i ert projekt nu i sommar :) Det där ser ju ut att funka jättebra!

skriven
#5: Della / Var Dag ett Äventyr

Trevligt med egen odling.

skriven
#6: Mia Ahlstrand

Förstår att det var efterlängtat att få börja plantera som ni har slitit. Så härligt när man sen också får skörda sitt eget :)

skriven
#7: Freja

Så bra det blir! Gillar SCANIA-märkningen!

skriven
#8: Ninnie

Visst är det härligt att se allt som växer den här tiden! Både blommor och grönsaker.

skriven
#9: Le petit jardin

Så snyggt!!!!

Fnissar åt hans inflikning att blommor ska det vara.

Kram Kajsa

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...