Sommaren kom tidigt i år

Måndagstema är maj i juni och det ser vi många tecken på i koloniträdgården. Känns som om växterna är nu där de normalt brukar vara till midsommar. Mina äppelträd står i full blom:
 
apple blossom
 
apple blossom
 
Igår och idag verkar dock sommaren ha tagit slut. 8 plusgrader och regn, brrr... Hoppas värmen kommer tillbaka snart! Jag och M har varit i trädgården ändå ikväll, lossat matjord i duggregn. Kan säga att jag verkligen uppskattar min present och min sambo som ger mig den!
Taggar: Foto, Fotoutmaning, Juni, Koloniträdgård, Maj, Måndagstema, Sommar, Äppelblom, Äppelträd;

Kommentarer :

#1: Freja

Här var det inte ens fem plusgrader i dag och det har regnat i flera dagar... Men å andra sidan är vi ändå supertidiga, vi brukar få vår med löv på träden först vid kristi himmelsfärd. Så härligt att ha ett äppelträd, det funkar inte hos mig...

skriven
#2: Britt Lundli

Hei..

Nydelige bilder...

Britt

skriven
#3: Britt

Idag har vi 8 grader, men igår var det högsommarvärme. Det gör inget om det blir litet paus, fast då fick det gärna komma en skvätt regn också.
Äppelblom är fin i alla väder.

skriven
#4: Mia Ahlstrand

Så vackert! Väldigt läckert mönster i färgburken också! Ja nu blev det betydligt kallare, men kanske bra för allt som blommar :)

skriven
#5: Eva Trillian

Det är klart att värmen kommer tillbaka - den bara ger oss en paus nu ;))
Underbara bilder. Vackra!

skriven
#6: Åke

Fina bilder och man blir så glad att se sina fruktträd blomstra :) Jag såg det kröp ned till fyra grader här igårkväll... Själv är jag så överlycklig att vi lyckats flytta ett plommonträd från en plats de inte trivdes på... Nu blommar det för fullt liv igen :)

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...