Norska får

norskt får norway
 
Nästan vart vi än åkte i Norge hittade vi får som gick lösa. Såg ut som att de mådde gott, måste vara härligt för dem att gå som de vill. Otroligt också att se vilka vitt skilda miljöer de hittar mat i. Detta söta lamm träffade i nära Leirvassbu.
 
Om ni tycker att det varit ett himla tjat om Leirvassbu beror det på att jag testar en ny grej för att ha disciplinen att radera dåliga bilder.=) Jag laddar bara in ett minneskort per gång så för att få se de andra bilderna måste jag göra klart de första bilderna.
 
Just nu sitter jag även och går igenom alla bilder jag tagit med D800an. Varje bild tar upp mellan 50 och 70 MB på hårddisken så om man är lat (vilket jag varit) fyller man väldigt snabbt upp det utrymme man har. Hur gör ni med era bilder? Har ni något bra tips för att smidigt gå igenom många bilder?
 
Hoppas att ni får en riktigt skön helg!
Taggar: Bilder, Foto, Får, Norge, Organisera, Sortera;

Kommentarer :

#1: Ludwig Sörmlind

Oj, 50-70MB var inte att leka med!

Jag kommer undan med 25 MB ungefär per bild än så länge. Jag är notoriskt dålig på att radera bilder även om jag försökt rycka upp mig på senare tid.

Jag vet inte vad det är som gör att det är så svårt att radera bilder även om man direkt vet med sig att man aldrig kommer göra något med bilden.

skriven
#2: Freja

Jag laddar upp allt eftersom och när jag har tid (och batteri) raderar jag de sämsta bilderna redan i kameran och sen en andra sortering när jag för över till datorn. Men i jul/nyår ska vi på en treveckorsresa till Orlando, så efter det lär det ta ett tag innan korten är rensade...

skriven
#3: Åke

Söt bild :) Blir förvånad att så många går lösa... finns det inga rovdjur där?
Bilder ja: Jag laddar upp rätt ofta, nästan dagligen... filmar rätt mycket nu också... fyller hårddiskar ja. Jag tar alltid i så stora format som möjligt med mina kameror, så utrymme krävs. Windows orginal bildprogram tittar jag ofta igenom på och så lätt att radera där med. W 7 är fortfarande min favorit med bilder, enklast/snabbast där. Den pc är låst som bild dator bara. Har byggt ihop en med W 10 som jag försiktigt äntrar... Har inte fått in rätta knycket typ.

skriven
#4: Madelene Englund

Vilken söt bild :-) jag lägger över bilderna från kortet till datorn, sen går jag igenom bilderna på en gång och raderar, sen efter första rensningen så öppnar jag resterande bilder i Photoshop och redigerar dem

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...