Lille Qino

På lördag flyttar den här lilla sötnosen hem till oss, längtar verkligen!
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är tagna av M när vi hälsade på Qino hemma hos uppfödaren. 
 
Han kommer från samma ort som Morris och även fast de inte är släkt känns det ändå som en bra grej. Det var faktiskt Morris uppfödare som tipsade mig om Qinos kull eftersom mamman till valparna är väldigt social och kelig, precis som Morris.
 
Om jag inte hade fått den chansen hade det nog dröjt längre innan jag tänkt tanken att välkomna en till (snälla undvik att skriva "ny", känns så fel och jobbigt för mig) hund in i flocken men när Morris uppfödare ringde med tipset kändes det som ett tecken.
 
Just nu pågår arbetet för fullt med att valpsäkra hemmet, gömmer kablar allt jag kan. Det är okej om något går sönder men han får absolut inte göra illa sig här. Räknar med att sova på golvet (på madrass=) med honom och gå ut på toaturer varannan timme. Hoppas att han ska känna sig trygg här så fort som möjligt. Med Morris gick ju allt så lätt och vi var ju så nära varandra även innan han flyttade hit. Jag har aldrig haft en valp tidigare så lite spännande känns det allt. Ni får önska oss lycka till!
 
 
 
Taggar: Jämthund, Morris, Qino, Valp;

Kommentarer :

#1: Jonny

Attan så söt, inte min ras men du vet vad jag tyckte om Morris så det blir nog inte annat nu, hunden blir vad du gör den till och du gör bra hundar :-)

Ovan med valp... Ha de så kul ;-)

skriven
#2: ake

Lycka till såklart :)

skriven
#3: Malin

Det kommer säkert gå jättebra med en liten valp. Lycka till!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...