Recept

Här kommer några av de utlovade recepten:

Blåbärsrulle
6 st äggvitor

½ dl kokmarsanpulver

3 dl socker

Bakplåtspapper eller smörat smörgåspapper

Blåbär

Vispad grädde


Vispa äggvitor hårt. Rör ner socker

och marsanpulver. Bred ut på papper.

Grädda i 175 grader 20 min. Låt

kallna och vänd på ett nytt

bakplåtspapper. Fyll med vispad

grädde och blåbär. Rulla ihop och

servera!

Man kan även ha hallon eller andra bär istället för blåbär.

Glutenfri pizza
50 g jäst

½ dl olja

½ tsk salt

1, 25 dl ljummen mjölk

3,5 dl glutenfri mix (fin)


Smula jäst i bunken. Häll de övriga

ingredienserna över jästen. Arbeta

degen 4 min i maskin. Jäs ca 30 min.

Smöra en plåt och bred ut degen

med hjälp av en degskrapa (glutenfri

deg är kladdigare än vanlig). Jämna

till med mjölad hand.


Vi brukar ha krossade tomater med vitlök, paprika, svamp, lök och rökt kalkon/skinka samt en god ost ovanpå. Supergott!

Har varit ute med Morris en sväng idag också. Är så härligt att vara här hemma, känns lättare att komma ut i naturen än i Sundsvall. Hoppas ni också har en skön helg, oavsett väder!:-)

Kommentarer :

#1: Stina

Kul med lite nya recept! =) Gillar att prova nytt! =) Vilka fina fynd du gjorde. Gillar verkligen både löparna, krukorna och diskhandduken! =) Ha en riktigt skön valborg. Kram

skriven
#2: Zassi

Åh vad bra med recepten :) Thanx!

Jo lådan är min och har du vägarna förbi norrut (Övik) så har jag köpt den på Paisley Home på Storgatan.
Tjingeling//Z

skriven
#3: Scaniatjejen

Stina: Jag gillar också att prova nytt:-) Va kul att du gillar mina fynd! Hoppas du haft en toppenhelg! Kram
Zassi: Varsågod! Måste nog ta en tur till Ö-vik framöver, synd att det är så svårt att stanna och shoppa när man passerar i jobbet;-) Men Ö-vik är ju inte långt bort! Kram

skriven
#4: Glennolea

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...