Gott nytt år!

Passar på att blogga lite nu, ska snart ut en tur till med Morris. Vi får gäster kl 18 och det ska bli jättetrevligt. Förutom folket kommer även en golden retriver, en hane, så det ska bli spännande att se hur det går med Morris. De är ju lugna hundar bägge två men man vet ju aldrig (iaf inte jag som är ny på det här med hundägande...:-).

image301
Så här glad är man när man får vara lös och busa

image302
När han hör något som gör honom lite förbryllad lägger han alltid huvudet på sned och han ser så söt ut.:-)

image303
Testade det här med långa slutartider en kväll nere vid vägen. Givetvis kom det knappt några bilar när jag hade riggat upp stativ och allt men en lyckades jag iaf fånga.:-)

image304

image305
Det var månljust flera kvällar i rad, verkligen lyxigt när man skulle ut med Morris på kvällen.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig nyårsafton! Kram

Kommentarer :

#1: Wickan

Gott nytt år o ha en trevlig kväll!!

skriven
#2: tinaminastina

Gott nytt år!!!
kram

skriven
#3: Carina

Gott nytt år !!!
Hur går det för Morris med allt smällande ?
Vi har två krisande hundar hos oss i kväll, vår egen raggsocka som följer mig som en skugga och mina föräldrars stövare som krisar för att han inte får komma mig så nära som han vill pga. ätterpölan som tycker att matte är BARA min allra helst NU när det smäller ute i tid och otid :/

skriven
#4: Linda

Gott nytt år!

skriven
#5: Maria

Gott nytt år!!

skriven
#6: Junitjej

Vad Morris är söt!!!
Jag önskar dig en god
fortsättning på det nya året!

skriven
#7: Nilla

Gott Nytt År!

skriven
#8: Helena

Fina bilder. God fortsättning på det nya året!

skriven
#9: MO

Jättefina bilder du visar...häftigt med ljuset. Morris är ju för gullig, o snö...det är ju kul att få se det på bild i alla fall...ingen här alltså. Önskar dig ett gott nytt år, kramar

skriven
#10: SerineX

Godt nyttår til deg og Morris. Han er kjempefin der han står med hodet på snei. Spennende bilder med billyset!

skriven
#11: tomas lundin

Du upphör inte imponera på mig med fotona !
Hur gjorde du den med månen ? Månar är ju jättesvåra att få till...
Antar att du hade ganska mycket zoom ? men hur hade du bländare och slutartid och iso-tal ?

Kram på dig du glada människa !

skriven
#12: Helena

God fortsättning.
Hoppas det gick bra med hundarna.

skriven
#13: Perlan

Hej Hopp!
Kikar in och ser vad du har för dig så här på det nya året! :)
kram och God fortsättning såklart!

skriven
#14: lizaloop

coola bilder!
Hoppas ni hde det trevligt på nyår och att det gick bra med den andra hunden och morris!

skriven
#15: anne

Vad snyggt det blir när man tar kort på en bils strålkastare så där :) Det blev super snyggt med det oranga ljuste mot det gråa!

skriven
#16: Britten

Hej och god fortsättning på nyåret!
Vilka fina bilder på Morris och valpen. Visst kan Du börja klickerträna en vuxen hund, det enda "problemet" kan vara att om han är tränad med andra metoder, så vill han sitta och vänta på att bli kommenderad eller visad hur han skall göra och det är inte det klickerträningen går ut på. Den går ut på att först skall hunden utföra ett beteende som Du har bestämt på förhand och sen klickar Du och belönar honom.
I klickerträningen använder man
sig bara av positiva metoder, endast belöningar när hunden gör rätt och aldrig fy, nej och hårda tag. Hunden lär sig otroligt snabbt när han väl förstår att det lönar sig att prova olika saker och det är det som är så kul med den metoden.
Gå in på www.canis.se och kolla, där finns allt om klickerträning och många bra böcker.
Dessutom finns det många klubbar som har kurser med klicker.
Du får gärna kontakta mig om Du behöver fråga om något.
Ha en trevlig helg!

skriven
#17: Helena

Tack så mycket.
Kul att du tittar in ibland.
Ha en bra kväll.

skriven
#18: TiniTott

God fortsättning! Vilka häftiga bilder det blev med slutartiden. Åh jag smälter när jag ser bilderna på morris, speciellt den med huvudet på sned. Precis så gör Banjo med =) Det är ju helt bedårande =) Kram!

skriven
#19: cattis

lång slutartid... ska jag oxå prova när jag kommer på hur man gör för att ställa in kameran *s

Härliga bilder!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...