En aktiv dag går mot sitt slut

Känns som jag fått en hel del gjort idag, mycket sånt som jag gruvat för (nr 1 på den listan är utan minsta tvivel fönsterputsningen). Har sett att flera bloggare läst Karen Kingstons bok "Rensa i röran med Feng Shui". Jag har läst den en gång förut (med stor röjning som följd...) och nu kände jag att det nog var dags igen. Kan varmt rekommendera den till er som kanske inte läst den redan, den är verkligen inspirerande. Alltså har jag idag läst och röjt.:-)

Hann dock med en liten promenad i det härliga vädret och en stunds solning på balkongen. Helt underbart! Och inte blev det sämre av att ha de nyputsade köksfönstren bakom ryggen;-)

Delar med mig av en bild från dagens promenad. Så här ser det ut där jag bor:

image36

Inte så märkvärdigt men jag trivs bra. Jag gillar att det är få lägenheter per trappuppgång, blir inte lika anonymt. Passar säkert inte alla men jag har trevliga grannar och tycker om att byta några ord med dem när vi möts.


Imorgon åker jag hem till mina föräldrar igen (och till min älsklingsvovve!) och sedan blir det nog jobb i helgen så jag vet inte när jag kommer åt att blogga igen.


Ha det bäst tills vi hörs igen!


P.S. Såg på en blogg idag att det anses som god ton att svara på kommentarer på sin egen blogg (alltså själv lägga in en kommentar där). Jag har varit osäker på var man bör svara. Oftast tror jag att jag kommenterat hos er istället. Hoppas ingen har tagit illa upp iaf, jag är så glad att ni skriver några ord/rader när ni tittar in hos mig! D.S.

Kommentarer :

#1: frukostflingan

Vilken vacker bild med björken mot den blå himlen. Du behöver väl inte vara osäker på det där med kommentarer, det funkar ju hur bra som helst!

skriven
#2: Johanna

Fin bild med härlig blå himmel!

skriven
#3: Jenny

Boken är suverän! :) ska ta och läsa den igen jag med :) Jasså, jag har alltid undrat jag också var man ska svara, alla gör så olika. Jag tycker det är ok att man gör som man vill :) Ha en bra helg!

skriven
#4: Linda

Visst är den bra,, rensa i röran är min bibel.. Jag har oxå varit osäker,, är så ny på det är med blogg...

skriven
#5: Vildangel

Det är väl egentligen upp till var och en om man svarar på kommentarerna i sin egen blogg eller inte, jag brukar göra det ibland och ibland inte...
//V

skriven
#6: Thea

Fin bild! Det där med att kommentera, det är ju upp till var óch en. Ibland gör jag det ibland inte.

Ha en jättebra helg!

Kram

skriven
#7: MO

Jag håller med, det är nog upp till var och en hur och var man svarar på kommentarerna man får. Kul att träffa vovven igen. Kul att du trivs i lägenhet , jag har bara dålig erfarenhet av att bo i lägenhet så jag bor helst i eget hus. Ha en trevlig helg även om du jobbar, kram Maria

skriven
#8: Scaniatjejen

Tack för alla era uppmuntrande kommentarer! Har varit bekymrad för det där med kommenterandet men nu kan jag slappna av:-)

skriven
#9: Augustseline

Excellent site. It was pleasant to me.

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...