Senaste utlandsresan

Och då är det förstås Tromsö som åsyftas.:-) Åkte onsdagnatt och kom hem i lördags men har inte haft möjlighet att blogga förrän nu. Det var en bra resa även denna gång om än lite taskigt väder. Vi hade snöstorm av och till från Pajala och upp till Tromsö.

image247
Här har det börjat snöa och värre skulle det bli

Tyvärr fortsatte det dåliga vädret hela Norgevistelsen men när vi kom in i Finland på tillbakavägen klarnade det upp och blev jättefint (fast lite halt förstås). Jag körde från Norge på morgonen och det var inte läge att fota ens i blindo men när jag lämnade över efter mina 4,5 körtimmar hann jag ändå fota lite i Finland.

image248

image249

image250

Det här var första gången jag fick åka vägen genom Finland i dagsljus och det var mycket vackert även där. Som högst var vi 565 m över havet, men det kändes som mycket högre. Fanns rätt mycket häftiga berg även på finska sidan.:-)

Lördagmorgon kom chefen upp med min bil till Höga Kustenbron (eller "bron" som vi säger, eftersom det bara finns en stor nog att räknas häromkring;-) och vi bytte fordon med varandra. Han hade ju redan dagen innan visat vilken bra och snäll chef han var när det krånglade för mig och kollegan uppe i Tromsö (en bra chef är en som inte skäller på en när saker inte går precis som de ska). Och listan över hans goda egenskaper blev inte direkt kortare när jag upptäcker att han tvättat min personbil.:-) *känner mig oerhört lyckligt lottad*

Imorgon ska jag iväg åt en av mina andra fina chefer så det blir en tidig kväll ikväll. Ska fixa lite mat nu och sen gå ut med min älsklingsvovve.:-)

Kommentarer :

#1: Paula

Njuter lika mycket varje gång av dina exotiska bilder!

skriven
#2: Think Twice

Vilka härliga vinterbilder du tagit....jag får bestämt titta in hit så jag vet hur en riktig vinter ska se ut!
Här nere i syd klipper vi fortfarande gräsmattorna;))

skriven
#3: SerineX (tidligere Fliff)

Artig å se hvordan det ser ut oppe i nord med all snøen. Får ikke himmelen fine farger nå på denne årstiden? Skal si du er heldig med sjefen din!!

skriven
#4: lotta

Vilka vackra bilder! Tänk vilket vackert land vi bor i och så kul att följa med dig på dina resor och se mig omkring via dina ögon :) Jag är ju själv inte så berest i varesig Sverige eller norden. Snygga skor du handlat :) Ha en bra dag
8`)

skriven
#5: Linda

Härliga bilder! helst den med "Pajala" på :)
Ha det bra.

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...