Tisdagstema - Längtan

Jag är knappast den enda som längtar efter våren och gissa om jag blev glad när jag upptäckte knoppar på ett av träden här i bostadsområdet. Spår av förra årets blomster finns även att finna lite varstans och då längtar man ju lite extra.:-)

image353

Inomhus omger man sig nu gärna med saker som lovar vår.:-)

image354

Min längtan efter en bättre hälsa är också stor och vad kan symbolisera det mer än en bild från en av mina härliga jobbresor? Imorgon ska jag ut på vägen i privata ärenden. Styr kosan söderut till min bror och hans familj för att sedan hälsa på en av mina allra bästa vänner och hennes man på vägen hem. Längtan är stor efter att träffa dem alla, vi har inte setts sedan jul.

image355
E4:an mellan Umeå och Skellefteå. Torr väg, lite bilister och en vacker himmel - då är det härligt att vara chaufför.:-)

Kommentarer :

#1: Lissen

att se blommorna sätta fart läntar jag också till!
Men att köra på vägar med mitträcken, tja inget jag längar till. Men ska man träffa vänner så är det ju nödvändigt!

skriven
#2: LottaM

Knoppar som visar sig är helt fantastiskt ... ut på vägarna då förstår jag du ser mycket ... ha en fin kväll + onsdag

skriven
#3: Christer

Och kanske lite vårkänslor inombords... :-)

skriven
#4: Anne

Visst är våren härlig! knoppar är nog något av det vackraste på våren tycker jag. Ha det fint.

skriven
#5: Rajson

Fotot från vägen är "sugande".Jag skulle nog kunna tänka mig att byta med dig ibland.Tycker det är riktigt härligt att långköra.

skriven
#6: Annika

Fint med alla småbilder! Den vägen är välbekant för en norrlänning som mig! Jag förstår att det är härligt att vara ute på vägarna under de förutsättningarna! Vackert!

skriven
#7: Carina

Vårlängtan är nog stor hos oss alla nu.
Hoppas du får en mysig tripp till dina nära och kära

skriven
#8: Evelyn, i hemmet

Mycket längtan finns det nog i oss alla :)
Som jag sagt åt flera redan; våren och sommaren hör inte till mina favoriter, men jag älskar att fota under den tiden! Lite härligt är det väl också när knopparna slår ut ;)
KRAM!

skriven
#9: klimakteriehäxan

Håller med om alla dina längtor!

skriven
#10: Wickan

Det var betydligt mindre "längtans väg" igår när jag åkte samma väg. Men en solig o fin dag, tills vi anlände Ske-å - då blev det snöstorm en halvtimme!!
=)

Ha det kul på din resa o krya på dig!

skriven
#11: Anne

Hej, jag har bara gått enn liten kort svartvit fotokurs. Men kameran har varit kär sedan jag var en 14 år ca. Så man lär sig på vägen själv. Gotland får du åka till igen. Du kommer nog uppleva mycket nytt sedan du vad där som liten :)

skriven
#12: tomas

Snyggt med småfoton i cirklar o kvadrater....

skriven
#13: AnCa

Gillar dina småblommiga bilder. Hoppas att du får en härlig resa söderut =)

Kramis // AnCa

skriven
#14: Lisa

Ser att du är här uppe i mina trakter och kör! Även om vi har en MASSA snö så är det ju inte mer än 7 mil till umeå!
Ja ang din längtan så är det precis vad min oxå består av..sommar och sol och värme!

skriven
#15: Paula

"Det gör ont när knoppar brister" skaldade Karin Boye
Jag vill fortfarande ha vinter, hela mars månad!

skriven
#16: Sandra

Åh vad härligt att upptäcka knoppar, då kan inte våren vara långt borta! Kram Sandra

skriven
#17: synne

Härlig bild. Hoppas turen gick bra.
Kan jag länka dig?
Kram Synne :D

skriven
#18: Fru A

Ja o ja - längtan efter våren är stark nu!

skriven
#19: kats

dina bilder fick en att längta efter våren!!! länge får vi vänta på den... usch...

skriven
#20: Fru A

Ja jösses ja - våren är hett efterlängtad på många håll i landet *s*

skriven
#21: Hilajn

Fint vår kollage. Trevlig helg:)

skriven
#22: tomas

nu du A-K.... nu står du som hastigast omnämnd i min dansblogg om Junsele: "bland puppkart och gäddhäng"..

Ps bara snällt ... om dig jallafall

skriven
#23: kats

jo vi längtar nog alla efter våren nu.... vore härligt med det.
Hur många mil åker du på ett pass?
Bilden får mig att tänka också... längtan att komma fram ngn gång...fniss fniss

skriven
#24: Rikardstella

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...