Tisdagstema - Last

Någon särskilt originell tolkning blir det inte här idag, min last är känd för de flesta. Min största last är såklart lastbilarna!:-) Det sägs ju att lasternas summa är konstant och eftersom jag varken röker, snusar och knappt dricker alkohol...ja ni kan kanske räkna ut resten. (Och nu syftar jag på lastbilarna och ingenting annat, ni kära kollegor som läser detta.;-)

Tre bilar jag kört många lyckliga mil med:

image360

image357

image359
Den uppmärksamme noterar nu häpet att det är en Merca på nedersta bilden men det var den jag fick köra till Tromsö och Senjahopen.:-)

Jag hade också tänkt visa upp den häftigaste last jag någonsin haft på flaket: En stridsvagn! Aldrig har jag hört ett sådant motorljud (Scania får ursäkta:-). En Maibach V12:a på 22 liter och 1500 hk, så låter kraften i dess renaste form.:-) Tyvärr befinner sig nog de bilderna hemma hos mina föräldrar för jag hittar dem inte här hos mig. Min svaghet för mäktiga maskiner, dvs min last, får istället symboliseras av Aitikgruvans största grävare:

image362

Kommentarer :

#1: Carina

En bil kommer lastad ;)
Självklart att det blev en sådan lasat från scania-tjejen

skriven
#2: Angelica

Inte märkligt med en sån tolkning! :)

skriven
#3: Mia

Du har betydligt tyngre last än jag!! :-))

skriven
#4: Nina

Det kan man kalla tunga laster.

skriven
#5: Anne

Förstår inte hur du vågar köra sånna stora fordon. :)

skriven
#6: Sara

Fint lackade, gillar Roger Rabbit.

skriven
#7: Rajson

Imponerande!
Det måste vara en och annan som höjer ett ögonbryn när du kommer med ngn av dessa!
Härliga bilder!

skriven
#8: Pialotta

Jag tycker bara du är för häftig med din LAST:-)
Vinkelivink

skriven
#9: Wickan

Tänkte väl att du skulle ha med olika tolkningar idag!!

skriven
#10: fru mju

häftig last! ;-)

skriven
#11: Gunnel

Tänk så många fina lastbilar det finns. Får en viss känsla när jag ser någon som jag antar är nästan ny...det är något speciellt. Kör du bara röda bilar du? :O)

skriven
#12: Famos

Naturligtvis!
Men din viktigaste last är väl Morris, antar jag?
Haa Dee!

skriven
#13: Paula

Härlig last du har!

skriven
#14: Elisabeth

Imponerande att kunna köra sådana stora bilar!

skriven
#15: Think Twice

Hehe...ett skepp kommer lastat:)
Skönt att läsa....lite sunda laster med....men det är inga dåliga fordon du kör runt...en och annan höjer väl på ögonbrynen när du hoppar ut ifrån dina lastbilar kan jag tro!

skriven
#16: EVA

Klockren tolkning...helt klart !!! Och snygga laster också...
***
K R A M från mig !!!

skriven
#17: Nilla

Vilken last! Passande tema ;-)
Ha det bra. []\[] [] []_ []_ []=|

skriven
#18: Snigel

Din last är laster - så listigt! ("Lastigt" höll jag på att skriva.... *fnissar*)

skriven
#19: cattis

häftig last *s

skriven
#20: synne

Den lasten kallar jag "last".
Kram Synne :D

skriven
#21: Zassi

Jadu det där kan nog vara tunga laster :)
Jag har varit så dålig på att hälsa på
- men nu är jag här!! :)
Ha en bra vecka! Kramiz//Z

skriven
#22: frukostflingan

Kunde väl tro att du skulle visa din riktiga last, det är väldigt läckra bilder och det skulle vara kul att få uppleva hur det känns att åka runt med en sådan maskin!

skriven
#23: Marlene / trolltyg & änglaströssel

Det kallar jag "LAST"

skriven
#24: Mallan

Ja, vi är nog många som delar cola-lasten :) Fina bilder, ganska ovanlig last för att vara tjej, skoj!!!

skriven
#25: h

Äntligen lite riktiga bilar :D

skriven
#26: Anne

Hej igen, svar på din fråga hos mig: Nej, om du menar softbox man har till blixten är det inget jag använder. Men jag har en kokong jag använder bland annat till produkt fotogragering.

skriven
#27: tomas

Ja ja ... det var inte så farlig last.... mina laster är flera, bl a semlor och småkakor... osso idrottsnarkoman.....

Förresten åjo .... en last du har utöver last som last är ju dans som last ... Ha de !!!

skriven
#28: Marina

Tack för kommentaren i min blogg. Ja visst är rodel kul! :)

skriven
#29: Magnus

Snygga bilder. Nordprotektaren e nog en av sveriges snyggaste fjärrbil.

skriven
#30: Niclasgabrielle

Hello admin, nice site you have!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...