Nybakat

Har inte mått så bra idag heller men en positiv sak har jag iaf gjort: Jag har bakat tunnbröd för första gången, samma sort som jag fått av min gode vän B och hans fru. Blev ju bjuden på det nu när jag hälsade på (de vet att jag älskar det) och dessutom hade de köpt hem det perfekta pålägget: kallrökt Norumslax och dressing från samma företag (inga E-nr, inga konstigheter). Mmmm...ord kan ej beskriva hur gott det är. Fick med mig både lax och dressing hem så jag var bara tvungen att försöka baka eget tunnbröd och det får godkänt. Det har blivit ett antal såna här mackor idag:

image412

Kommentarer :

#1: Monkan

Laxen hoppag jag gärna över... men hembakat tunnbröd låter gott o lyxigt. Ser snyggt ut också :-)

Inte må bra låter inte roligt, hoppas det ordnar till sig.

Kram

skriven
#2: TiniTott

Åhh det ser underbart gott ut =) Hoppas du mår bättre snart, kramar!

skriven
#3: Zassi

Hej hopp!

Blev oxå glad är jag läste om ICA-handlaren som slutat med cigg!! Bra jobbat tycker jag.

Och du hembakt tunnbröd är ju det bästa som finns! Att du sen har gjort det själv gör ju inte saken sämre :)
Kramiz//Z

skriven
#4: synne

Hej vännen.
Ser du haft otur med din dator. Samma sak hände här som du minns. Idag fick vi köpa en ny extern hårdisk, för en av de gamla krånglar och vill inte visa bilderna vi har där....
Köpte en Western Digital hårddisk. Har en till som fungerar utmärkt. Den som krånglar är en Packard Bell. Skit maskin.
Hoppas du får tillbaka så mycket som möjligt av bilderna.
Du ditt tunnbröd, vad har du för recept på det? Det såg så gott ut...
Önskar dig go bedring med.
Krama Morris.
Kram till dig från mig.
Synne :D

skriven
#5: Wickan

Grattis i efterskott!! Visst är Norums fisk o alla röror goda!! Köps det hem här när ungarna är hemma tar det slut på nolltid! Nu är det bara att fortsätta baka för dig, nu vet du hur du ska göra!!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...