Gott nytt år!

Tack för era kommentarer, ni är verkligen underbara! Hoppas ni har haft en skön julhelg, ett gott slut på 2008 och att ni får en bra start på det nya året! Jag är hemma hos mina föräldrar, har firat både jul och nyår här. Lugnt och skönt och otroligt nog riktigt fint vinterväder. Vi har inte haft så här mycket snö på många år. För tillfället är jag tyvärr tokförkyld, har knappt någon röst, men då passar det ju bra att ge sig ut i bloggvärlden på ett litet besök.:-)


Så här fint är det längs byvägen nu.


Morris spanar ut i snölandskapet.

Jag har börjat arbetsträna lite sedan sist jag skrev. Känns underbart att köra lastbil igen! Det är dock lite tungt att inse vad lite man orkar nu för tiden, blir trött av några timmars jobb. Det ska väl bli bättre och bättre men jag har ju satt mig i den här knipan för att jag är en "allt-eller-inget"-person och det är inte så lätt att ändra på.

Tror inte jag har berättat heller att jag köpte en kolonistuga i höstas (har ju inte dirket varit flitig med inläggen ett tag). Känns jätteroligt, har ju längtat efter en trädgård länge. Hann inte göra så mycket utomhus i höstas förutom att plantera lite. Hoppas allt klarar sig till våren. Inomhus blev det lite mer gjort, har renoverat med mina snälla föräldrars hjälp. Bilder dyker upp så småningom...

Stor KRAM på er, hoppas allt är bra!

Kommentarer :

#1: Moster Mjölgumpa

Trevligt att få läsa ett nytt inlägg. Hoppas att det kommer att gå bättre och bättre att jobba. Skynda långsamt....



Ska bli kul att få se lite bilder från din stuga.



Varma nyårshälsningar från Skåne

skriven
#2: Tomas

... ja skynda långsamt !



... förstår att bloggen är en del som kanske blev ett av måstena i "allt-eller-inget-världen".... och det är bra att du trappar ner och gör det du orkar....



.... i morgon fredag ska jag på Barbados på Hullsta Gård i Sollefteå (hemmaplan).... ska se om det är nån som kommer upp i din klass på dans ...?

skriven
#3: Synne

Hej Tjejen.

Så härligt att du äntligen orkat med en bloggrunda.

Du får ta det lugnt nu, så du inte går i väggen igen.

Skynda långsamt heter det ju.



Kul du kommit igång med arbetsträning nu. Man behöver komma ut bland folk när man varit krasslig en period.

Mycket därför jag är med gubben när han kör.

Jobbar ju hemma så det är skönt att se nått annat än huset fyra väggar.



Nu ser jag fram mot nya livstecken från dig vartefter.

Lovar kika in och se efter dig.



Så fina bilder du har lagt ut.

Så mycket snö ni har...

Vi hade en halvmeter ungefär, det regnade bort mindre än 14 dagar före jul. Nu är det bara frost och kyla.

Men det är ialla fall vitt.



Morris är lika fin varje gång jag ser honom på bild.

Vad såg han på bilden?



Nu ska jag göra mig i ordning. Maken ska till doktorn. Måste ha pencilin. Han har jobbat med öroninflammation den sista veckan. Men legevakta vill inte hjälpa vuxna före det har gått 3 dygn.

Du kan ju tänka dig hur skönt det varit att köra bil och släp till och i Oslo med smärta så där....

Men idag får han äntligen hjälp.



Önskar dig nu det allra bästa året någonsin. Att du kommer tillbaka i jobb, att du blir frisk och får det gott.

Ge Morris en go klapp.

Kramen och god fortsättning önskar jag.

Synne.

skriven
#4: Helena

Hej! Vad kul att du tittade in hos mig. Det var länge sen jag var hos dig också. Nu ska jag läsa ikapp lite. Och du krya på dig både kortsiktigt och långsiktigt!

skriven
#5: Plogflickan

Hej o god fortsättning på det nya året. Kul att höra av dig igen har tämkt på dig, skynda långsamt! Mvh Mija

skriven
#6: Plogflickan

Hej o god fortsättning på det nya året. Kul att höra av dig igen har tämkt på dig, skynda långsamt! Mvh Mija

skriven
#7: Monkan

Åh vad roligt att höra från dig! Just för att det ju måste betyda att du mår lite bättre nu, men ta det lugnt!!! Lägg energin du har på sånt som är viktigt! Vad kul att du fått börja arbetsträna också, men ta det lugnt! Det TAR tid att komma tillbaks, så låt det göra det!



Kolonistuga, vad avundsjuk jag blir! Jag älskar såna små söta stugor. Jag är verkligen inte nån trädgårdsfixare, bor i en etta som inte ens har balkong, och är rätt bra på att ta död på mina krukväxter, vad gör man inte för att gynna blomsterhandeln ;-) Men jag älskar att bara gå och titta på de små husen i olika koloniområden, och skulle vilja bo i vart och ett av alla hus jag ser!



Fina bilder har du som vanligt, och så är jag imponerad av att du kan fota utomhus i kyla :-) det kan inte jag... mina fingrar blir stela, blå och oanvändbara om det blir under 10 plus eller så...



Det ska bli spännande att se bilder från hur ni fixat det i din lilla stugan, eller så blundar jag ;-) för jag blir nog bara avundsjuk :-)



Kram!

skriven
#8: Mary-Ann

Jättekul att du är tillbaka. Det ska bli spännande att se bilder framöver. Jag säger som alla de andra. Ta det lugnt och i din egen takt.

GOTT NYTT A°R !

Mary-Ann i Paris

skriven
#9: Zassi

Åh vad jätteroligt att du är tillbaka. Och en God fortsättning på det NYA önskar jag dig.



Låter jättespännande med en liten kolonistuga och ser fram emot alla blomsters och buskar som kommer att inspirera oss med.



Skönt att du kommit igång och köra lastbil igen! Ta det nu i varlig takt.



Kramkram//Z

skriven
#10: TiniTott

Åhh en kolonistuga vad härlig =) Ser fram emot bilderna. God fortsättning och hoppas allt går bra med arbetsträningen. Vet precis vad du går igen. Kramar!

skriven
#11: kats

så kul med en liten stuga... blir nog bra för dig...en lisa för själen att vara där..

fortsatt vara rädd om dig nu...

skriven
#12: Camilla

Härligt att se lite av dig igen. Låter underbart med kolonistuga, lycka till med den! Önskar dig god fortsättning på det här året! Kramar Camilla

skriven
#13: Cassandra

Svar Tack så mycket för tipsen :) Har hört mycke tom de där lugnande medlen, men det känns inte så bra att ge vovven det. Som tur var gick det bra för han under nyår i alla fall :)



Din hund är toksöt förresten:D



Kram

skriven
#14: Carina

Kolonistuga..så mysigt det låter.

Du sitter och väntar på våren förstår jag ;)

skriven
#15: SerineX

Å så fint å lese at du "er der" igjen. Ønsker deg et riktig godt nyttår fullt av muligheter. Ta livet med ro og kjenn etter at du har det bra. Håper det kommer flere innlegg på bloggen din og flere bilder av din nydelige hund. Og tusen takk for hilsen på min blogg.

skriven
#16: Pialotta

Hoppar in och önskar dig allt gott 2009.. så vitt ni har längs landsvägen/Byvägen. Här har den lilla snö som kom förvandlats till blöta regnpölar nu.. ha de fint o va rädd om dig på vägarna:-)

skriven
#17: tomas

en glad hälsning bara från en dansant gube med kamera

skriven
#18: Anne

Hej! Så kul att höra ifrån dig, önskar dig ett gott nytt 2009 med! Så mysigt med en liten stuga, ska bli kul att få se lite bilder framöver. ha det så skönt nu! Kram.

skriven
#19: Junitjej

Det var ett tag sedan jag besökte din blogg. Hur mår du nu? Hoppas att allt är bra med dig!

skriven
#20: Synne.

Hallå vännen.

Ville bara inom och se så allt var bra med dig.

Kram Synne.

skriven
#21: tomas ludin

åh ...

vad jag skulle vilja veta hur det är med dig !??

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...