...och för en stund var jag hel igen!

 
 
 
 
Scaniakaravanen var här i Sundsvall idag och visade upp nya Euro6-motorerna och givetvis var jag där! Var trött och hängig hela dagen men en sån här chans får man bara inte missa om man är jag.=) Fick provköra en R580 med Opticruise (utan kopplingspedal, första gången för mig) och för en stund var jag hel igen! Nya 580:n har ett vridmoment som motsvarar gamla R620 och det kändes!
 
24 meter, 60 ton och jag med en Scaniaratt i händerna...mmmm, ljuvligt räcker inte till för att beskriva känslan!!! Tänk att man kan känna så efter 12 år i yrket, är lyckligt lottad.=)
 
Bilen gick jättebra och det fanns ett specialläge på Opticruise för att kunna smyga försiktigt när man backar. Har kört både Volvo och Mercedes utan kopplingspedal och har inga goda erfarenheter från det men Scania kan man lita på!
 
Tack för era kommentarer! Kan rapportera att Morris mår lite bättre iaf, får hoppas att det håller i sig när denna 10-dagskur med magkatarrmedicin är över... Han är världens snällaste, accepterar utan gnäll att matte ger honom otäcka mediciner.=)

Kommentarer :

#1: Petra

Härliga rader att läsa. Det är viktigt att få doser av lycka i livet,) Kram

skriven
#2: TiniTott

Skönt att det går åt rätt håll med Morris =) Vilken härlig körupplevelse du verkar ha haft, härligt! Ang. jeansväskorna, jag använder både vanlig nål samt något som tydligen kallas jeansnål? Antar att den är lite grövre eller nåt, har inte varit på min egen symaskin så jag vet inte riktigt hur den funkar :D

skriven
#3: Louise

Hej!! Jag går en författarutbildning och har börjat skriva på en roman om en tjej som bestämmer sig för att bo kvar hemma på landet och bli lastbilschaufför, fast omgivningen inte är så pigg på det. Problemet är att jag inte kört lastbil själv, och jag behöver input! Jag googlar runt lite och trillade över din blogg. Skulle jag kunna fråga dig lite grejer? Typ via mail? Vore fantastiskt!!! :) / Louise

Svar: Hej Louise! Jag ber så mycket om ursäkt att jag inte svarat tidigare, hade helt missat din kommentar då jag varit rätt frånvarande från bloggen. Om det fortfarande är aktuellt får du gärna ställa frågor till mig!=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...