Mina mål med träningen

hantlar dumbbells hantlar dumbbells pure strenght hantel dumbbell
 
Körde ett underbart pass på gymmet idag, var supertaggad och det var så härligt! Jag älskar att styrketräna. Många hittar inre frid med yoga och jag har verkligen försökt med det också men det slutar alltid med att det kryper i mig av otålighet. Inre frid finner jag istället på gymmet, där får hjärnan vila och istället kan jag koncentrera mig på känslan i muskler som jobbar hårt.
 
2010 var jag i mitt livs bästa form. Jag har haft problem med hälsan sedan tonåren men då hade kroppen hållit ihop så pass att jag kunnat träna en längre sammanhängande tid. Det var ljuvligt! Jag eftersträvar inte att ha en kropp som ser snygg ut, fåfänga skulle aldrig vara nog motivation för mig. Jag vill vara stark, känna att det finns kraft att hämta när jag behöver det. Min kropp ska klara av att utföra det jag vill att den ska göra, t ex den styrka jag behöver i jobbet som lastbilschaufför.
 
Bilderna ovan är visar var jag är just nu och vart jag ska (till att börja med!). Just nu kör jag bicepscurl och tricepspress med 5-kiloshantlar. 2010 körde jag samma övningar men med 10-kiloshantlar. Nu tar jag 100 kg i benpress, då tog jag 172 kg. Till att börja med är målet att komma tillbaka till den styrka jag hade då. Sedan säger jag bara "the sky is the limit"!=)
Taggar: Benpress, Biceps, Frid, Funktion, Gym, Hälsa, Kraft, Lugn, Mål, Pure strength, Styrka, Styrketräning, Triceps, Träning, Vikter, Vila;

Kommentarer :

#1: Åke

Bra kämpat :)

skriven
#2: Åke

Bra kämpat :)

skriven
#3: Åke

Kul bildspel till fins bilder!

skriven
#4: En plats i solen

måste med ta tag i träningen

skriven
#5: Freja

Jag skulle behöva förbättra både styrka och kondis, men just nu har jag bara energi till långsamma promenader. Önskar dig lycka till i din strävan!

Svar: Långsamma promenader är väldigt bra gjort av dig i det läge du är i nu. Din tid kommer med resten också! Känn dig duktig som klarar av att göra något i rätt riktning!
Scaniatjejen

skriven
#6: En plats i solen

Tack, ja det är lång väg till guldet men hoppas vi når dit :)

Förhoppningsvis skall det inte börja brinna på jobbet, men idag fick vi skarpt läge när brandlarmet utlöstes, och vi har det kopplat direkt till sos larm så brandkåren kom snabbt :)

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...