Kyrdals hembygdsgård

I min hemby Kyrkdal finns det från och med i sommar en hembygdsgård. Många människor, däribland mina föräldrar, har lagt ner oerhört många arbetstimmar för att ställa i ordning allt. Arbetet pågår fortfarande men det finns en hel del att visa upp redan nu. Jag tänkte bjuda på några bilder därifrån eftersom det har varit en härlig upplevelse nu i helgen att få se hur fint det har blivit.
 
 
 
 
Helgbilden - Kyrkdals hembygdsgård
 
 
Taggar: Eldsjälar, Helgbilden, Hembygdsgård, Ideellt arbete, Kyrkdal, Kyrkdals hembygdsgård, Timmerhus;

Kommentarer :

#1: Freja

Så fint de gjort. Härligt när gammalt rustas upp och bevaras istället för att stå och förfalla!

Svar: Eller hur! Det är extra roligt för vår familj eftersom det är min farfars föräldrahem och det är ett så vackert hus.=)
Scaniatjejen

skriven
#2: Hanna

Det är ju hur fint som helst. Gillar att man bevarar och snyggar upp det befintliga. Riktigt hemtrevligt!

Svar: Jag gillar också att man tar tillvara och bevarar det gamla, det finns så mycket fint att njuta av!
Scaniatjejen

skriven
#3: Eva Trillian

De har verkligen gjort fin. Det ser ut som en plats att trivas på :)

Svar: Ja det är verkligen trivsamt där, känns faktiskt som ett hem där någon när som helst kan komma in från arbetet och ta en kopp kaffe eller börja med matlagningen.=)
Scaniatjejen

skriven
#4: LarsIngvar

Du har verkligen fina bilder, helt i min smak.
Sen är det ju roligt att det gamla bevaras på ett så fint sätt.
Sen måste jag fråga, var ligger Kyrkdal?

Svar: Tack så mycket! Ja det är verkligen kul att det här huset får leva upp igen.=) Kyrkdal ligger mitt emellan Kramfors och Sollefteå (2 mil åt vardera hållet), längs riksväg 90.
Scaniatjejen

skriven
#5: HelenTh

Verkligen jättefint och extra roligt att huset funnits i släkten! Det måste kännas speciellt att rusta upp det fina huset.

Svar: Ja det känns otroligt kul! Det är häftigt att tänka att min farfar växte upp där.
Scaniatjejen

skriven
#6: Violen på Brandholmen

Så trivsamt det ser ut! Tur att det finns eldsjälar som ställer upp och bevarar det gamla!
Ha en bra dag!

Svar: Det är verkligen trivsamt där och gänget som jobbar där verkar också ha väldigt roligt tillsammans. Så kul att det blev av! Ha en bra dag du med!
Scaniatjejen

skriven
#7: Monica o Jacob

Vad mysigt älskar gamla byggnader;-)
Ha en skön måndag

Svar: Samma här.=) Ha en bra dag!
Scaniatjejen

skriven
#8: Stare Ström

Så fin hembygdsgård!

Svar: Eller hur!=)
Scaniatjejen

skriven
#9: Elisabeth

Så vackert. Jag gillar verkligen de hemvävda mattorna. Kan se framför mig olika klädesplagg, som de är gjorda av. Elisabeth

Svar: Ja det är verkligen mycket historia i den här interiören och en speciell känsla att gå runt där.
Scaniatjejen

skriven
#10: Anemonen

Det är så vacker och ser så fridfullt ut att jag längtar dig när jag ser på fotona. Ett gott arbete har de gjort här.Tack för att du visar.

Svar: Kul att du också gillar det! Jag var helt tagen när jag var dit nu i helgen och såg allt de åstadkommit.
Scaniatjejen

skriven
#11: Caroline

Skulle vilja ha en massa tid och pengar, för att få rusta upp ett gammalt hus och sedan bo där...

Svar: Eller hur! Äldre hus har en själ som ofta saknas på de nya tycker jag.
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...