Min sommar: Underbara Norge!

Maria som håller i Fotoutmaning vänner emellan vill att vi ska visa bilder från vår sommar. Virrig som jag är kom jag på det så här sent så det får bli några få bilder från sommarens stora höjdpunkt, vår semester i Norge.=)
 
viewpoint Örnesvingen Geirangerfjord
Utsiktsplats längs vägen Örnesvingen som leder ner till Geiranger. Det ösregnade för fullt men det var ett väldigt härligt ljus. Jag skyddade kameran med paraply och blev själv blöt men det var det värt.=)
 
view Geiranger and Geirangerfjord
Utsikt ner mot Geiranger och Geirangerfjorden söderifrån.
 
view from Dalsnibba Norway
Utsikt från Dalsnibba där Geirangerfjorden syns längst till vänster i bild.
 
Jag var oerhört lycklig att äntligen få åka till Norge och ha tid att stanna och fota det jag vill. Jag har haft turen tidigare att få besöka vårt vackra grannland i jobbet och det har varit underbart det också. Om ni som jag inte kan få nog av Norge finns det många fler bilder här på bloggen.;-)
 

Kommentarer :

#1: Hanna

Vilka bilder!! Helt underbara och såå inbjudande, känns som om man står där på riktigt och blickar ut. Toppen!

Svar: Tack så mycket! Det var verkligen en fantastisk känsla att få vara där.=)
Scaniatjejen

skriven
#2: Jennica

Det är verkligen vackert i Norge! Och du har fångat det fint i dina bilder!

Svar: Tack! Ja Norge är ett underbart land!
Scaniatjejen

skriven
#3: Tony

Okej... men risk för att bli tjatig, vilka fantastiska bilder! Då menar jag inte bara motiven utan också bildseendet hos dig.

Svar: Tack snälla! Det blir man ju aldrig less att höra, så roligt att du gillar mina bilder, jag blir jätteglad att höra det!=)
Scaniatjejen

skriven
#4: Lárt de vivre

Njuter av dina bilder och din sommar, den verkar ha varit en fantastisk sommar

Kram Kajsa

Svar: Tack! Norgeresan var så underbar att den vägde upp alla astmabesvär resten av sommaren.=)

Kram Anna-Karin
Scaniatjejen

skriven
#5: Lotta

Men du...vilka galet vackra bilder!!!!
Kram Lotta

Svar: Tack så mycket!=) Kram Anna-Karin
Scaniatjejen

skriven
#6: Anneli

Ljuvliga bilder!

Svar: Tack!=)
Scaniatjejen

skriven
#7: Emelie

Vilka underbara bilder!!

Svar: Tack så mycket!=)
Scaniatjejen

skriven
#8: Britt

Det kan inte vara mycket som slår de bilderna. Alla är lika bra. Översta bilden är litet skrämmande för att det inte skulle kännas helt bekvämt att stå på den utsiktsplatsen. Men en verkligt bra bild blev det. Och tack vare regnet ett speciellt ljus.

Svar: Tack så mycket! Det var otroligt vackert på plats.=)
Scaniatjejen

skriven
#9: Anna

Fantastiska bilder!
Kram

Svar: Tack så mycket! Kram
Scaniatjejen

skriven
#10: Rakel

Norge är väldigt fint. Vill åka dit snart.

Svar: Jag vill också dit så fort som möjligt.=D
Scaniatjejen

skriven
#11: Helén i Vilrummet

ÄLSKAR Norge! Vilka vackra bilder du har tagit.
Kram Helén

Svar: Tack så mycket! Den kärleken delar vi.=) Kram Anna-Karin
Scaniatjejen

skriven
#12: Suz

Måste instämma, Norge ser fantastiskt vackert ut och jag skulle gärna åka dit igen eftersom jag bara varit i Oslo och vid gränsen till Dalarna. Mina föräldrar har däremot varit där med sin husbil flera gånger och är helt betagna.

Scanialoggan är jag välbekant med, men inte med anledning av lastbilar utan för att jag formligen är uppväxt med personbilarna och tog med mig SAAB-andan till mannen min. Det var med tungt hjärta vi bytte bort 9-5:an för några år sedan, men vi har en pärla kvar i garaget - en SAAB 900-cabriolet, årsmodell 1987 som var första året den såldes på svenska marknaden. En liten parantes:)

Tack för din kommentar hos mig, alltid roligt att hitta nya bloggar:)
/Suz

Svar: Då delar vi kärleken till SAAB.=) 1998 provkörde jag en ny 9-5:a och insåg att det var min drömbil. Jobbade hårt och sparade och -06 köpte jag en, lycka!=) Den hänger med än. Innan den hade jag en SAAB 95 från -86 och den har jag fortfarande kvar, en riktig trotjänare!
Håller med dig, kul att hitta nya bloggar!=)
Scaniatjejen

skriven
#13: Maria O

Iiih! De bilderna får det att ila i magen på mig :) Har lite svårt med höjder men så vackra dina bilder är!
Kram Maria

Svar: Tack! Själv föredrar jag höga berg framför djupa hav vilken dag som helst.=)Kram Anna-Karin
Scaniatjejen

skriven
#14: floweroffame

Vilka fantastiska bilder. Ett resmål som kom på min önskelista av att se dina bilder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Svar: Tack så mycket, så roligt att höra! Kram Anna-Karin
Scaniatjejen

skriven
#15: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Åh, vilka fina bilder! Längtar verkligen tillbaka nu! :))

Svar: Tack så mycket! Jag längtar också tillbaka, massor!=)
Scaniatjejen

skriven
#16: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Har kollat igenom alla dina bilder från norge nu, hur fina som helst! :)) Jag hoppas att min pojkvän kan få ledigt nu i september några dagar, så vi kan åka dit :p

Svar: Tack så mycket, kul att du gillar dom!=) Jag hoppas också på en Norgetur till i år, kanske vi syns.;-)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...