Glutenfria våfflor med hasselnötter

glutenfria våfflor med hasselnötter
 
På helgerna brukar vi kunna äta lite onyttigare och igår var jag så sugen på våfflor. Det blev jättegott!=) Vi gjorde dubbelsats och lyxade till det med våfflor till frukost idag också, god start på dagen!
 
Glutenfria våfflor med hasselnötter

2 ägg
2 dl mjölk
½ dl kallt vatten
1 dl glutenfri fin mjölmix
1 dl potatismjöl
1 dl malda hasselnötter
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker (jag byter ut det mot äkta vaniljpulver, drygt ½ tsk)
50 g smör

1. Smält smöret.
2. Vispa ägg, mjölk och vatten.
3. Tillsätt mjölmix, potatismjöl, malda hasselnötter, bakpulver och vanilj.
4. Rör ner smöret i smeten.
5. Grädda våfflor och njut!
 
Taggar: Glutenfri, Hallon, Hasselnötter, Recept, Vanilj, Våfflor;

Kommentarer :

#1: leavanny.blogg.se

Mumsigt :D

skriven
#2: Åke

Tack för alla recept tipps: Nu blir det till att värma på skrivaren imorgon ;) Det är ju snart våffeldagen :) Jag såg ett hjärtformat våffeljärn på annons i veckan... Kan bli en fin procent... Men nu minns jag inte vart det fanns... Igår fick jag i alla fall tjockpannkaka som jag inte ätit på flera flera år :)

Svar: Hoppas du hittar våffeljärnet, det lät fint! Om du provar receptet får du rapportera sen, hoppas du gillar dem.=) Mmm, tjockpannkaka har jag nog inte ätit sedan jag var liten. Farmor brukade göra den med små bitar av fläsk i, var jättegod (precis som det mesta hon lagade).=)
Scaniatjejen

skriven
#3: Åke

Jo: En mycket fin lockande bild du tagit :)

Svar: Tack!=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...