Härliga träning!

gym hantel
 
Har precis kommit hem från ett skönt pass på gymmet! Först gör jag sjukgymnastiken för ryggen (efter ryggskadan), sedan blir belöningen benpress, tricepspress och bicepscurl.
 
Idag ökade jag äntligen belastningen på benpressen, så härligt! Har varit "duktig" och startat hyfsat lugnt för att undvika skador. Jag får kämpa med min personlighet som är "I want it all and I want it now", lagom har aldrig varit min grej och det har straffat sig när det gäller hälsan på många plan.
 
Så den här gången är jag fast besluten att göra allt rätt, lagom ska bli min grej!=) Jag ska hitta balansen och njuta av livet "i mitten" istället för att alltid befinna mig i ytterlägena.
 
Solen skiner och hoppet har kommit åter i mitt liv! Hoppas ni också har en bra dag!
Taggar: Balans, Benpress, Extrem, Gym, Hälsa, Lagom, Träning;

Kommentarer :

#1: Elsa Ohrås

Hej! Vilken fin blogg du har! Skulle bli så sjukt glad om du kollade och kanske till och med kommenterade lite på min också? :)

skriven
#2: Marit Johansson

Bra jobbat, det är inte värt att skada sig för att man är för ivrig.. snygg bild från gymmet :)

skriven
#3: Åke

Så kul att du kommit igång :) Det behöver man själv också ;) Just det här med att förebygga! Jo malin är en trevlig prick. Jag har visat upp henne två gånger tidigare: http://nacka144.se/?p=14084

http://nacka144.se/?p=14071

På lördag smäller det riktigt i TV 4, jag får inte visa resultatet ;)
Jag ska hälsa att du hade henne som förebild ;)
Kommer mer bilder på henne imorgon också :)

skriven
#4: Le petit jardin

bra kämpat - heja,heja, heja

Kram Kajsa

skriven
#5: Annette

Gillar din blogg och dina bilder på lastbilar. Dem du visar upp är ju så läckra att se på. Annars, om du ursäktar ;) är jag mer för Peterbilt-lastbilarna. Gillar när lastbilarna har nos och dubbla avgasrör vid hytten. När vi har varit i USA vid två tillfällen har vi kört in på truckstops så att jag kunnat fota alla snyggingarna (lastbilarna alltså). Vi åt lunch på ett sådant där truckstop och pratade med en man som levde i sin lastbil. Han hade allt han tyckte sig behöva i den: dusch, wc, micro, säng. Han kunde inte tänka sig ett liv i hus längre, han ville bara ut på vägarna igen. Häftig livsstil. Litet som Easy Rider, men i lastbil istället för på MC. Låter inte bra med ryggen, hoppas inget allvarligt..? Krya på dig!

Svar: Jättekul att du också gillar lastbilar!=) Jo de amerikanska är ju läckra också, framför allt gillar jag när de har en stor hytt. Jag gillar också att ha allt med mig i hytten (fast någon dusch har jag aldrig haft, snacka om lyx=). Bor gärna i hus men har svårt att tänka mig ett liv utan livet som chaufför. Har man väl fått smak på det är det nära omöjligt att trivas inom 4 väggar på jobbet tror jag. Jag bröt en ryggkota (eller fick en kotkompression som det heter) i en motorcrossolycka och har haft problem sedan dess men nu börjar det äntligen bli bättre, tack!=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...