Nyttiga chokladbollar

nyttiga chokladbollar
 
Var så chokladsugen ikväll att jag gjorde dessa. Testade lite nytt med ett gammalt recept och det blev gott!
 
Nyttiga chokladbollar
 
½ dl cacao nibs (finns på hälsokostaffärer)
½ dl mandel / mandelmjöl
0,25 dl hasselnötter
0,25 dl cashewnötter
½ dl kokosflingor
1 msk kakao
1 krm äkta vaniljpulver
8 färska urkärnade dadlar
2 msk jordnötssmör (det som innehåller över 99% jordnötter, inte Skippy!)
25 g kokosolja (jag använder Kung Markattas, finns på vårt Ica)
1 tsk snabbkaffepulver (kan uteslutas)
 
Mixa de torra ingredienserna. Tillsätt resten och mixa. Rulla till bollar och rulla dem i kokos. Godast om de får stå i kylen en stund innan man äter dem.
Taggar: Cacao nibs, Cashewnötter, Choklad, Chokladbollar, Dadlar, Godis, Gott, Hasselnötter, Jordnötssmör, Kakao nibs, Kokosflingor, Kokosolja, Mandel, Nyttigt, Snacks;

Kommentarer :

#1: Marit Johansson

Jag brukar också göra en variant av det receptet, nyttigt och bra för kroppen, gott dessutom :) snyggt fotat.

skriven
#2: krulli

Är de nyttiga eller helt enkelt mindre onyttiga??? ;)

Svar: De är nyttiga på så sätt att alla ingredienser innehåller bra saker för kroppen (vitaminer, mineraler, bra fetter osv) jämfört med de "tomma kalorier" som vanliga chokladbollar ger. Däremot är de rätt kaloririka - bra fett är innehåller lika många kalorier som dåligt fett.=)
Scaniatjejen

skriven
#3: Ruben

Det ser verkligen läckert ut!!

Ha det gott – chokladbollsgott!
/Ruben

skriven
#4: leavanny.blogg.se

Mums :)

skriven
#5: Monkan

Vad många olika fototeman du hittat, måste jag ta och kolla in. Och vansinnigt snygga bilder du lägger upp.

Och med tanke på den fina bilden på chokladbollarna så bara måste de ju vara precis så nyttiga som du säger :) Kan säkert ersätta morrondagens inplanerade middag kyckling och kikärtssoppa ;)

Svar: Tack snälla! Ja kolla in fototemana, tycker det är kul att ha något varje dag!=) Haha kanske inte ersätta soppan men blir en bra efterrätt. Lät gott med kyckling- och kikärtssoppa, ska kolla in hos dig om du delat med dig av receptet.=)
Scaniatjejen

skriven
#6: Åke

Dom äter nog inte Malin ;) Jag träffade henne i torsdags, hon kommer ihåg dig, hon sa ett par namn först... men jag vet ju inte vad du heter så jag sa att du körde lastbil... Hon minns dig från ett gym ja.

Svar: Va kul att hon kommer ihåg mig, var inte säker på det! Jag heter Anna-Karin.=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...