Regler

 
regelböcker ADR farligt gods
 
Jobbet som lastbilschaufför är omgärdat av många regler, många viktiga och några mindre viktiga. Om man ska transportera farligt gods är det många regler som ska följas och för att få köra såna transporter behöver man som chaufför ett ADR-intyg. För att få ett sådant går chauffören en utbildning vart femte och då används böcker som dessa ovan. Det fraktas stora mängder farligt gods på våra vägar varje dag (ni har garanterat sett lastbilar med orange rektangulär skylt, ibland med siffror). Trots det är det oerhört sällsynt att olyckor sker.
 
Onsdagstema - Regler
Taggar: ADR, Farligt gods, Foto, Fotoutmaning, Jobb, Jobbet, Lastbil, Lastbilschaufför, Onsdagstema, Regel, Regler;

Kommentarer :

#1: Freja

Skönt att jag aldrig tog det där lastbilskörkortet, just den där formen av kunskap har jag så svårt att få in i mitt huvud! Tufft att klara det!

Svar: Om du kände starkt för det är jag säker på att du skulle fixa det galant!=)
Scaniatjejen

skriven
#2: Eva Trillian

Att det inte sker fler olyckor kan ju bero på att vi har duktiga yrkeschaufförer, som kan reglerna, på vägarna - som du :)

Svar: Tack! Jo vi gör vårt bästa.=)
Scaniatjejen

skriven
#3: Violen på Brandholmen

Tur att våra skickliga lastbilschaufförer följer regelboken så att vi slipper stora miljökatastrofer! Vilket stort ansvar ni har när ni kör de stora fordonen!
Ha det bra!

Svar: Tack! Ja det är ett stort ansvar och vi gör vårt bästa.=) Ha en fin dag!
Scaniatjejen

skriven
#4: Nett

Kan tänka mig att det är en massa regler som man måste uppdatera sig om hela tiden.

Svar: Det stämmer bra.=)
Scaniatjejen

skriven
#5: Hanna

Det känns skönt att se och höra att reglerna och det allvarliga i att frakta farligt gods tas på allvar, trodde i och för sig inget annat heller. Gillar också hur du fotat din bok i svartvitt, att en bok om farligt gods kan bli så intressant och så vacker, det är häftigt :-)

Svar: Tack så mycket! Jo att köra farligt gods tas på största allvar, som sig bör.=)
Scaniatjejen

skriven
#6: MADDISENJ.SE

Ja det verkar som att det fungerar bättre just med tanke på sammandragningarna att jobba 75% istället för 100% på mitt jobb just nu. Så antar att jag får försöka fortsätta med det. Tack så mycket!

Svar: Bra att hitta något som funkar!
Scaniatjejen

skriven
#7: Anne-Mari

Godt at det finst reglar !
For alle slags yrke, men ekstra viktig for ditt yrke kanskje.

Fin torsdag frå Anne-Mari

Svar: Jo det är väldigt bra! Ha en bra dag!
Scaniatjejen

skriven
#8: Britt

Bra att reglerna finns. Skönt att det inte händer olyckor så ofta - kanske med anledning av uppdatering av era kunskaper. Låter tryggt.

Svar: Det är verkligen bra med dessa regler och transport av farligt gods tas på stort allvar så du kan känna dig trygg.=)
Scaniatjejen

skriven
#9: Anitas Malta

Regeler i det här fallet är ett måste och naturligtvis ett måste att de följs..
Måste självklart nämna den fina bild du via kameran skapade av läroboken !!! Den är ju makalöst vacker !!

Svar: Tack så mycket, så glad jag blir! Jo dessa regler tas på stort allvar precis som sig bör.
Scaniatjejen

skriven
#10: Anitas Malta

Hmm.. jag kan stava men ibland blir det i all hast fel ändå ;-)

Måste samtidigt, när jag ändå är här igen, nämna den förvåning jag känner när jag läser andras kommentarer. Det är väldigt få som nämner din fina bild. Det är ju trots allt en fotoutmaning men liknar mer ett forum för kommunikation. Roligt är det iallafall :-)

Svar: Haha jo jag kan också vara lite väl snabb med tangenterna ibland. Tack igen!=)
Scaniatjejen

skriven
#11: Life of Johanna

Regler finns det gott om :)

Ja jag hoppas bebis skall gilla sin overall när h*n tittar ut :)

Svar: Det gör h*n nog.=)
Scaniatjejen

skriven
#12: Åke

Regler är till för att följas ja... Ni gör det bra därute på vägarna som fraktar dessa farliga saker!

Svar: Tack!=)
Scaniatjejen

skriven
#13: Anemonen

Ja det är precis som på järnvägen många många regler som skall följas och läras in och det är tänkvärt för många tänker nog inte på det ni måste kunna och lära in och lära om när nytt kommer. Jättefint illustrerat av dig.

Svar: Tack så mycket! Jo alla som transporterar farligt gods har många regler att hålla reda på.=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...