Kyrdals hembygdsgård: Bagarstugan

Jag har tidigare visat bilder från Kyrkdals nya hembygdsgård och till den hör också en bagarstuga. Den har också rustats upp och här har redan bakats tunnbröd och halvtjockkakor (mjukt lite tjockare tunnbröd). Om jag inte hade varit glutenintolerant skulle jag ha kastat mig över det, minns från min barndom farmors tunnbröd och halvtjockkakor...mums!=)
 
kyrkdals hembygdsgård bagarstuga
 
kyrkdals hembygdsgård bagarstuga
 
 kyrkdals hembygdsgård bagarstuga kyrkdals hembygdsgård bagarstuga kyrkdals hembygdsgård bagarstuga kyrkdals hembygdsgård bagarstuga kyrkdals hembygdsgård bagarstuga
 
kyrkdals hembygdsgård bagarstuga
 
kyrkdals hembygdsgård bagarstuga
 
Mer från hembygdsgården hittar du här:
 
 
Taggar: Bagarstuga, Hembygdsförening, Hembygdsgård, Kyrkdal, Kyrkdals hembygdsgård, Renovering, Restaurering;

Kommentarer :

#1: Anonym

Fin stuga. Den gröna färgen är rätt mysig.

Svar: Kul att du också tycker det!=)
Scaniatjejen

skriven
#2: Marit Johansson

Åh jag är så förtjust i sådana där gamla lutande köksskåp, snyggt!

Svar: Jag är också svag för dem, min farmor och farfar hade såna i sitt kök så jag är uppvuxen med dem.=)
Scaniatjejen

skriven
#3: KajsaLisa

Miljön tidningar som Lantliv försöker kopiera, men originalet är bättre.

Svar: Exakt, håller med dig!
Scaniatjejen

skriven
#4: Lena Landin

hej! jag och Olle Burlin har hjälpt hembygdsföreningen att få igång en öppen grupp på Facebook - Dals hembygdsförening. Hjälp dem att komma igång. Kan du inte göra ett album av dina fina bilder från lilla huset eller varför inte flera av rubbet. jag var och nosade på dem via Google men förstår att du har upphovsrätten så jag avstod att göra det själv. Jag är för närvarande administratör men vill gärna överlämna det till någon i föreningen så snart det dyker upp lite kunniga intressenter
Jag tror att vi träffades som hastigast förra sommaren på gården? Fina bilder du tar!
Hälsningar Lena Landin
Ångermanlands Hembygdsförbund

Svar: Hej! Jättekul att du gillar mina bilder (och tack för att du respekterar upphovsrätten)! Tänkte du på en färdigtryckt fotobok eller att jag framkallar varje foto för sig och sätter in i ett vanligt album? Båda varianterna är möjliga. Ja vi träffades nog en snabbis, jag har varit där ett antal gånger med mina föräldrar som är engagerade i hembygdsföreningen. Det är alltid väldigt trevligt. Hör av dig med fler detaljer på vad du hade tänkt dig så tror jag säkert att vi kan ordna något fint.=)Vänliga hälsningar,
Anna-Karin Eriksson
Scaniatjejen

skriven
#5: Lena Landin

hej! Nej med album menar jag ett typ bildspel som man gör på Facebook. Det heter så när man vill lägga in flera bilder. Vissa tömmer kameran....! Du har tagit så fina bilder så det vore kul att få presentera hembygdsgården genom att visa dem. Det kan i sig också generera medlemmar till föreningen! men du kanske inte är med på Facebook själv? Då blir det marigt. Vi har också tagit bilder och kan naturligtvis använda dem men dina är senare sedan de har blivit mer klara. Maila mig gärna direkt - det är lättare att korrespondera så....Jag har f.ö. 072 527 4031

Svar: Haha jajamen! Jag är med på Facebook men använder det aldrig. Det här skulle förstås kunna vara undantaget. Vi hörs mer på mail.=)
Scaniatjejen

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...