God fortsättning på det nya året!

Jag hoppas att ni har haft många sköna dagar nu vid jul och nyår och önskar er en god fortsättning på 2015! Vi firade nyår med våra fina vänner AM och D (som är föräldrar till härliga killarna A och I i några inlägg längre ner). Det var en riktig toppenkväll, kunde inte ha varit bättre!
 
Morris tycker inte om fyrverkerier men som tur är var det inte så intensivt där vi var, väldigt skönt. Jag skulle gärna ha provat att fota fyrverkerierna men Morris kommer såklart först. Satt inne med honom i knäet och sämre sätt kan man starta ett nytt år på.=)
 
Det har varit många fina stjärnklara kvällar i mellandagarna och jag har försökt fota dem. Tyvärr funkar inte min fjärrutlösare till kameran som den ska  (jag har behövt ha den ikopplad med sladd) så kameran har rört sig lite under exponeringen. Vet inte hur mycket det syns i den här upplösningen men jag lägger upp bilden i alla fall eftersom jag tycker om den (även om skärpan stör mig lite).
 
starry skies
 
Hoppas ni får ett underbart år!
Taggar: 2015, Fotografera, Morris, Nyår, Stjärnhimmel, Stjärnor;

Kommentarer :

#1: Britt

Vilken bild! Jag skulle verkligen vilja kunna ta sådana bilder.
Förstår att det inte är lätt att vara hund på nyårsafton. Men att få sitta i knät måste varit en tröst. God fortsättning och jag ser fram emot fler fina bilder. / Britt

skriven
#2: Freja

Vilken vacker bild! Vår sista jämthund gillade inte alls raketer.Smällare gick bra, men det där vinandet när raketerna flög iväg skränmde honom massor. Vi turades om att sitta med honom på vår lilla toa. Den låg i en ombygd skrubb, mitt i huset, utan fönster, så med dörren stängd var det bra ljudisolerat av resten av huset...

skriven
#3: Anneli

Helt makalöst vackra foton du har på din blogg!
Jag beundrar dem verkligen!
God fortsättning på det nya året!

skriven
#4: Mia Ahlstrand

Lite lite oskärpa kanske, men vad gör det, bilden är så vacker ändå! Svårt att fota både stjärnhimmel och fyrverkerier.
Önskar även dig ett riktigt bra 2015! Kram

skriven
#5: Jessica Högberg

Underbar bild!! God fortsättning=)

skriven
#6: Urban Phootprints

Snyggt bild!
(Inget i bilden som stör mig)

skriven
#7: Åke

God fortsättning! Fyrverkerier har jag slutat med, en hund grejar det inte... i två år var hon oberörd, men sedan kom det. Vet hur det är. Den andra fattar ingeting.
Stjärnhimlen: Nej inget man störs åt. Stjärnor rör också på sig, eller jorden snurrar. Jag vet inte hur mycket du pixlar ned... Vad har du för tid, bländare och ISO?
Alla dessa fina nätter har det gett norrsken också, jag är lite stolt som fångat det på 30 sekunder ;) Men jag fann en Scania idag också som jag vill visa upp ;) År 2015 spås bli ett riktigt norrskens år, det kommer vist vart 11 år. http://nacka144.se/?p=19106 (scania)
http://nacka144.se/?p=18965 (norrsken)

skriven
#8: Anonym

Ja, inte kan jag tycka det är något fel på din skärpa inte. Du tar fantastiska bilder!
God fortsättning så här lite i efterskott!

skriven
#9: Marit Johansson

En väldigt vacker bild, mycket finare än fyrverkerier :)
Om inte fjärrutlösaren funkar så kan du istället ställa kameran på fördröjning en sekund eller så. Alltså så att du trycker ner knappen men bilden tas först efter någon sekund, då rör den sig inte.

skriven
#10: Sophia

nu var det ett tag sen jag kikade in här, har inte heller varit så flitig med bloggandet. Tiden räcker inte riktigt till just nu! Du tar så fina bilder!

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...