Norge!

On the road på Lofoten. Tänk att det är ett år sedan! Och vi längtar också efter att se de gula strecken på vägen, en sån glad påminnelse om att vi är i Norge.=P
 
Längtan är STOR inför årets Norgeresa. Den här gången åker vi söderut, mot Jotunheimen, Sognefjorden och Bergen. Det ska bli underbart att vara nära de högsta bergen i Norge!
 
M vill förstås fiska och jag hoppas att han får mängder av fisk så att han blir nöjd.=D Om någon av er har några tips om antingen fiske eller sevärdheter i allmänhet får ni gärna lämna en kommentar.
 
Jag är på jakt efter bra fototillfällen/platser, särskilt i Jotunheimen. Har tränat med ryggsäck nu ett tag för att orka kånka runt på fotoutrustningen mm.=) Jag gissar att jag orkar gå några timmar åtminstone, om inte terrängen är allför extrem (obs! med svenska mått mätt). =D Skillnaden på vad som räknas som medelsvårt i Sverige respektive Norge är enorm, vad jag har sett och upplevt i alla fall. Det norska folket är riktiga hårdningar om ni frågar mig! Respekt!=)
Spara
Spara
Spara
Taggar: Bergen, Jotunheimen, Norge, Resa, Sognefjorden;

Kommentarer :

#1: Freja

Så kul med resa, ser fram emot fler magiska bilder från dig! Inga tips, min erfarenhet av Norge räcker bara till Narvik, Trondheim och Oslo...

skriven
#2: Freja

Så kul med resa, ser fram emot fler magiska bilder från dig! Inga tips, min erfarenhet av Norge räcker bara till Narvik, Trondheim och Oslo...

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...