Varg på Järvzoo

 
Jag har i flera års tid önskat att åka till Järvsö och titta på vargarna där i djurparken. I helgen blev det äntligen av.=) Jag och M åkte ner med husbilen på fredag kväll för att vara där i god tid på lördagen. Vi ville för allt i världen inte missa när de ger vargarna mat kl 13.
 
Jag hade aldrig vågat drömma om att vi skulle få se djuren så mycket och på så nära håll. Även innan maten kom var många av vargarna nära den "träbro" som leder genom djurparken för oss åskådare. Vi fick också se många av de andra djuren riktigt väl.
 
Det finns många olika åsikter om vargens vara eller icke vara och jag har inte tänkt föra någon politisk diskussion här. För mig var det fantastiskt att få se de slags djur som våra hundar härstammar från. Morris hade ju även en hel del utseendemässiga drag av varg vilket gjorde det extra spännande.
 
Hela rundan genom djurparken var helt suverän! Jag rekommenderar Järvzoo varmt för alla som är det minsta intresserade av djur och natur. Djuren har dessutom rätt stora hägn vilket känns väldigt bra.
 
Helgbilden
Spara
Taggar: Djurpark, Järvsö, Järvzoo, Rovdjur, Varg;

Kommentarer :

#1: Mia Ahlstrand

Jättefin bild! Spännande! Vi besökte ett varg-center i Kanada och det var väldigt intressant. Ska lägga ut det på bloggen nån dag.
Ha en fin vecka!

skriven
#2: Eva Trillian

Fascinerande djur. Mäktiga. Var på Kolmårdens djurpark för en massa år sedan och fick gå in i hägnet och möta med på nära håll. En upplevelse jag fortfarande njuter av att ha fått vara med om!

skriven
#3: Helen

Vargar har alltid fascinerat mig också och när vi går på stan med våra hundar så kan barn fråga om de är vita vargar :). Det år verkligen intressant att se hur de är och uppträder och man ser visst kopplingar till våra hundar i deras beteenden.

skriven

Kommentera inlägget här :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...